meesterJelle.reismee.nl

Is dit de Zweedse droom?

Hallo allemaal,

Ik was wel een beetje verbaasd toen ik zag dat mijn blog (zijn we er al?) al 64x was bekeken. Het is erg leuk om te zien hoeveel mensen mijn blog lezen en om de reacties te lezen

Smile
.

We zijn vandaag naar de University of Kristianstad geweest (de universiteit van Krisitanstad). We werden openhartelijk ontvangen door een van de mensen die daar les geeft.

We werden naar een lokaal gestuurd waar eten en drinken voor ons klaarstond (chips en appelsap om 10.00, het is de droom van ieder kind) . Wij kregen informatie over Zweden en over de taal. Zij gaf aan dat Zweeds, Deens en Noors niet zo veel van elkaar verschilde. Fins daarentegen verschilde enorm van de andere Scandinavische landen (Noorwegen, Zweden, Finland).

Na deze les gingen wij naar een ander lokaal toe waar wij werden opgevangen door iemand anders van de universiteit. Zij geeft Engels aan de universiteit en gaf ons informatie over hoe zij les gaf.

Daarna gingen wij op de campus lunchen. Er was veel variatie in eten en je kon kiezen uit warm en koud eten. Na de lunch kregen wij Zweedse les. Wat ons opviel was dat je veel woorden kon herleiden van het Nederlands, Duits en Frans.

Na de Zweedse les kregen we nog informatie van studenten van de university over het Zweedse schoolsysteem. Het verschilt nogal van ons schoolsysteem. De precieze details hoop ik deze dagen te weten te komen, maar is Zweden echt wel zo vooruitstrevend als wij dachten......?

Is dit de Zweedse droom?

Morgen bezoek ik een basisschool in Krisitanstad.

Ben je benieuwd hoe ik het vond?

Lees dan morgen mijn nieuwe blog.

Smile

Reacties

Reacties

tante Marga ;-)

Dag meester Jelle, wat leuk dat je een blog schrijft! Ik ben benieuwd welke Zweedse woorden je al geleerd hebt. Veel plezier daar en ik ben benieuwd naar je volgend verhaal

Janine

Leuk geschreven! Voor jou zeker een droom: chips in de ochtend!

groep 4B

Hoi meester Jelle,

Wat heb je uitgekozen voor de lunch? Vond je de Zweedse les moeilijk? Weet je nog een paar woorden die op het Nederlands lijken?
We zijn benieuwd hoe het daar op de basisschool gaat.
Misschien kun je ons een foto sturen.

Tot morgen en een fijne dag nog.

Groetjes,
de hele klas.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!